Well done Lady's - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu Well done Lady's - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu

Well done Lady's

Door: Joke en Daphne

22 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

We zijn nu in Plettenberg, ongeveer 500 km van Kaapstad. Ons hotel ligt vlak aan het strand. Bij wijze van spreken kunnen we s' ochtends vanuit ons bed zo het strand op lopen.
Vandaag hebben we een snake project bezocht. Het is hartverwarmend om te zien hoe gepassioneerd, respectvol en met veel liefde mensen zich hier inzetten voor de dieren . Er is hen veel aan gelegen om de dieren een natuurlijk bestaan te geven.
Naarmate we verder afzakken naar het zuiden wordt Zuid Afrika steeds moderner en begint het leven meer en meer Europees aan te doen.
Gisteren sliepen we nog in een paalhut (compleet met airco en alarmsysteem, dat dan weer wel) vandaag in een sjiek hotel.
We ontmoeten erg leuke en boeiende mensen . Zo hadden we in Graaf Reinet tijdens onze zelf georganiseerde braai een gesprek met de toekomstige burgemeester van Graaf Reinet. Zij vertelde ons over haar ideeen hoe het huidige systeem te veranderen.
Zo hebben we ook al kennis gemaakt met het corrupte politie systeem.
Van alle automobilisten werden wij als touristen aangehouden bij een zo
genaamde snelheidscontrole. We zouden te hard gereden hebben en helaas
dit grapje zou ons 500 rand gaan kosten. "Sorry we know it's very much
lady's but these are the rules" maar jammer voor mijnheer agent de "lady's"
waren voorbereid. Wij zeiden "oke we pay on the next police station. Daar
hadden ze niet op gerekend. Na een beetje zenuwachtig rond onze auto te
lopen, was het plotseling "to much" en bleek het 250 rand te zijn. Wij zeiden
oke betalen we op dichtst bijzijnde politiebureau. Wij in een deuk en "box",
die bon dat zien we dan nog wel !! Well done lady's was een veel gehoord
compliment.
Morgen gaat de reis naar Oudtshoorn.

• 23 Oktober 2014 - 00:31

Rien:

Super Ladies, wat een mooie, spannende en boeiende ervaringen van jullie daar. Nog en paar dagen en jullie onvergetelijke avonturen blijven je hele leven achter als bijzondere herinneringen die je niet had willen missen. Nog veel plezier en succes en vooral een goede afloop en homerun naar een koud en winderig Limburg... Rien

• 23 Oktober 2014 - 08:49

José:

O dames wat een leuke en mooie reis zijn jullie aan het maken. Wat ziet her er mooi uit wat een mooi land. Ik heb net jullie foto's bekeken. Geweldig geniet maar goed van deze mooie schoonheid zodat jullie nog heel lang kunnen na genieten. Heel veel plezier en leuke avonturen nog deze dagen. Groet uit het herfstachtige Roermond. José

• 23 Oktober 2014 - 10:54

Sandra:

Toppertjes! :-)

• 25 Oktober 2014 - 19:07

Marijke:

Haha, goed gedaan met die bekeuring! En wat goed dat jullie zo voorbereid waren! Petje af.

• 25 Oktober 2014 - 23:07

Nic En Cor:

Lezen jullie verslagen nu pas, sjiek wat jullie zien en beleven, geniet nog even,liefs

• 10 November 2014 - 16:56

Nina:

hahahahaha leuk geschreven!! dikke box ook van mij