Keer onmiddelijk om!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu Keer onmiddelijk om!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu

Keer onmiddelijk om!!

Door: Joke en Daphne

25 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend hebben we Hermanus bezocht, de meest bekende plaats in Zuid Afrika om walvissen te spotten. Langs de kust zit het vol met mensen die geduldig afwachten. Als er iemand dan een walvis ontdekt, raakt iedereen opgewonden en druk in de weer met verrekijker en fototoestel om "het" plaatje van de dag te schieten. Het is bijna onmogelijk om de walvissen te fotograferen. Voor je zover bent zijn ze alweer onder water verdwenen. Bovendien waaide het vandaag zo hard aan de kust dat we bijna omver geblazen werden.

Zo rond vier uur vanmiddag gaf onze Tom Tom aan, "bestemming bereikt". We hoopten nog dat hij zou zeggen "keer onmiddelijk om" maar helaas....
Na ongeveer 5000 km ongerepte natuur, bergen, kusten, wildparken, snelwegen, potholes, bushbush, overstekend wild, townships, dorpjes en steden rijden we Cape Town binnen. Een van de mooiste steden van de wereld, indrukwekkend!!
We hebben dan wel onze eindbestemming bereikt, maar het avontuur is nog niet voorbij. De komende dagen gaan we Kaapstad nog verkennen!

• 25 Oktober 2014 - 23:44

Rien:

Baie dankie vir julli baie mooi reisverslag. Vermaak je op de "Waterfront" in kaapstad, de markten, de parken en nog veel meer. Bij de markt is een oude tabakswinkel. Mocht je die vinden, koop dan, zo je wilt, een paar honderd gram PIJPtabak voor mij. Doe er geen moeite voor. Lukt het niet, no problem.

Verder: neem het er van die laatste paar dagen, take care of yourselves en vooral wensen wij jullie een goede en gezonde terugreis.

Rien en Winnifred

• 25 Oktober 2014 - 23:49

Marijke:

Geniet maar van elke seconde, de komende dagen. Alvast een goede thuisreis gewenst.

• 26 Oktober 2014 - 00:37

Eveline:

GENIET NOG FF!!! XXX

• 26 Oktober 2014 - 08:00

Kora:

klinkt weer goed allemaal. is t gelukt om een foto te maken van de walvissen.? veel genot in kaapstad xx

• 26 Oktober 2014 - 08:48

Betteke:

Bedankt voor jullie verhalen! Nog even met volle teugen genieten en dan een heel goede terugreis. In Nederland kom je aan in de herfst, maar gelukkig niet zo koud. liefs, Betteke

• 26 Oktober 2014 - 12:32

May:

ENJOY !!!! XxXx

• 26 Oktober 2014 - 17:31

Ine Kaaij:

Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben (gehad)!

• 26 Oktober 2014 - 19:42

Marian:

Ha meisjes

waat waas het fijn en sjoon om ein bietje met te leave met uch (tweetjes)
    geniet nog efkes
    Weer welkom thoes
    In het vroege donkere koude land Marjan

• 27 Oktober 2014 - 08:37

Sandra:

Hey buufies,
    Geneet nog lekker van de letste dage! X