Een laatste groet uit Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu Een laatste groet uit Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu

Een laatste groet uit Zuid Afrika

Door: Joke en Daphne

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad is een prachtige stad. Strand, marktjes, eettentjes, teveel om in een paar dagen te doen.
Vanavond hebben we vanaf de Tafelberg de zonsondergang gezien, een belevenis op zich.
Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan Robben Eiland. Met de "Susan Kruger" zijn we gevaren, dit is de boot waarmee de gevangenen destijds naar het eiland gebracht werden. Eenaal daar was er nauwelijks ontsnappen mogelijk. Slechts een enkeling is het gelukt.
We waren in de cel waar Nelson Mandela zijn tijd doorbracht als hij niet aan het werk was in de kalkgrotten, een bijzondere gewaarwording.
Alle ex politiek gevangenen hebben nu een job als gids op het eiland, waar ze elke dag hun ervaringen vertellen over hun gevangenschap.
Voor ons zit het er bijna op. Het zal nog een tijd duren eer we alle indrukken verwerkt hebben. Het was een prachtige reis om nooit te vergeten!

ps Rien we hebben je tabakswinkeltje gevonden!

• 27 Oktober 2014 - 22:46

Henny:

Heerlijk om te lezen! Ben blij dat ik een kleine bijdrage heb mogen leveren aan deze onvergetelijke reis! Een hele goede terugreis!

• 27 Oktober 2014 - 22:59

Rien:

Baie dankie voor jullie verslag, prachtig dat jullie ook op Robbeneiland waren. De Waterfront is ook interessant, hè.
    Wij wensen jullie nog een mooie laatste tijd daar.
    Rien en Winnifred

Marijke:

Goede terugreis.

• 28 Oktober 2014 - 07:47

Betteke:

Een reis om nog lang van na te genieten. Nu veilig en snel naar huis. Het is in Nederland gelukkig nog niet koud, liefs, Betteke

• 28 Oktober 2014 - 08:17

Ine Kaaij:

Wat heerlijk data jullie het zo fijn hebben.
    ik wens jullie ook een genoeglijke terugreis.

• 28 Oktober 2014 - 09:00

José Driessen:

Hoi Daphne en Joke,
    Fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad en vanuit Nederland een hele goede terugreis en voor de eerste dagen thuis succes met wennen aan ons kleine landje.

• 28 Oktober 2014 - 12:24

Nic En Cor:

Veilige terugreis en tot ziens, groetjes!!!!

• 28 Oktober 2014 - 21:23

Kora:

goede reis , jujllie zijn waarschijnlijk al onderweg maar toch. tot in nederland liefs van kora

• 29 Oktober 2014 - 00:25

Marjan :

Hallo meisjes
    Bijna thuis en nu alles verwerken wat jullie saampjes hebben ,genoten , mee gemaakt hebben de indrukken de tochten enz enz
    Geniet nog lang samen van deze prachtige vakantie die altijd bij zal blijven in jullie gedachten.
    Dikke lieve knuffels Marjan

• 29 Oktober 2014 - 23:23

Gertie:

WELKOM THUIS
    Door alle intense, mooie momenten en ongekend rijke ervaringen zal jullie" wereld" niet meer hetzelfde zijn.............Tot gauw Gertie

• 10 November 2014 - 16:57

Nina: