Ons avontuur - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu Ons avontuur - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van daphneenjokeinzuidafrika - WaarBenJij.nu

Ons avontuur

Door: Joke en Daphne

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Zojuist aangekomen op onze vierde bestemming. Er hangt ons hier een fikse onweersbui boven het hoofd in de lodge van de fam. Versvelt in het land van de Zulu's.
Afgelopen nacht hebben we geslapen in Swaziland op een prachtig plekje in een vallei. De weg ernaar toe was afzien, door dichte mist hoog door de bergen. Swaziland is een land van tegenstellingen met straatarme mensen en kapotte wegen waar je voelt hier is het niet pluis. Verderop voorbij de vallei vandaag , vandaag (zondag) mensen in de meest prachtige kleding op weg naar de kerk. Allemaal te voet kilometers lang door de tropische hitte.
Onze eerste slaapplek vinden was ook een avontuur op zich! We hebben meteen de belangrijkste regel overtreden1 1die iedereen ons nadrukkelijk op hart drukte voor vertrek: niet in het donker rijden!! Tom Tom stuurde ons 300 km in tegengestelde richting. Helaas nadat we de 300 km terug geredenhadden moesten we beginnen aan onze reis . We kwamen aan ergens in de wildernis in het pikke donker.
We worden overal hartelijk ontvangen .

• 12 Oktober 2014 - 18:06

Henny:

Ha meisjes! Daar zijn jullie eindelijk! Hoe waren de eerste dagen? Al veel dieren gezien?
    Goede auto? Kan ik jullie eindelijk volgen! Liefs van ons!

• 12 Oktober 2014 - 18:17

Hoi het is hier geweldig. We hebben zelfs een luipaard gezien. Van de weeromstuit konden we geen foto meer maken. Op de leeuw na hebben we de big five gezien. Maar die gaan we vast nog zien. Op weg naar deze lodge liep er zomaar een giraf langs de weg en in onze voortuin staat een zebra te grazen. Geweldig toch! Lieve groet, Daphne en Joke

• 12 Oktober 2014 - 18:51

Kora:

oei klinkt spannend .zo wat rondtouren in het duister . voorzichtig aan he ; ) liefs kora

• 12 Oktober 2014 - 18:55

Henny:

Dames, wel even aan de linkerkant je land wijzigen....berichtjes zijn nu uit Roermond hahaha..fijn dat jullie genieten! En nu al zoveel dieren gezien! Top!

• 12 Oktober 2014 - 19:10

Marijke:

Ja Joke, die is precies wat ik bedoelde met een reisblog! Wat leuk om jullie nu te volgen. Klinkt allemaal geweldig. Wat zullen jullie in spanning hebben gezeten, de eerste dag, toen bleek dat jullie de verkeerde kant op reden

• 12 Oktober 2014 - 22:20

Eveline:

Lieffies...
    Ut klinkt as un groot avontuur en de foto's via fb top! Geneet dervan en leuk om te laeze waat ger allemaol mit maak. ..ENJOY!!! XXX

• 13 Oktober 2014 - 01:07

Christien:

Het is spannend hoor ik.Kijken jullie goed uit met al die wilde dieren en vooral spinnen

• 13 Oktober 2014 - 04:56

Merlijn:

Een beetje ontbering lijden hoort erbij!

Liefs, Merlijn

• 13 Oktober 2014 - 11:51

May:

Spannend en overweldigend lijkt me !! XXX

• 14 Oktober 2014 - 23:37

Rien En Winnifred:

Dank voor jullie mooie, interessante en spannende reisverslagen. Ik (rien) ben al jaloers op jullie daar in dat boeiende land. We hopen nog van alles te ontvangen in de vorm van foto's en verhalen...!
    Leven mee, en wensen jullie heel veel mooie ervaringen. Take care of yourselves en de HG van ons, Winnifred en Rien

• 15 Oktober 2014 - 10:16

Tooske:

Wat spannend jullie verhalen en foto`s !!
    Geniet van alle mooie ervaringen.
    Dikke knoevel voor jullie !

• 10 November 2014 - 16:53

Nina:

fantastisch!! ik ga snel door naar de volgende!!